Friday, June 17, 2011

Et tu , Brute ?

חב"ד - לא מה שחשבתם
אביב רון, 15/05/2011

על אירוע הדלקת המשואות בפתיחת אירועי יום העצמאות העיבה, בעיני, ידיעה שלא זכתה לפרסום נרחב. חלק מרבני חב"ד בישראל פרסמו הודעה בעיתונים חרדים בה הצהירו, קבל עם ועולם, כי השתתפותו של חסיד חב"ד שמעון רוזנברג, סבו של מוישי הולצברג שהוריו נרצחו בשרשרת הפיגועים במומביי, בטקס הממלכתי בהר הרצל הוא בניגוד לדרך חב"ד. במודעה נכתב כי השתתפותו בטקס ש"תוכנו ורוחו זרים לרוח ישראל סבא", היא על דעתו הפרטית ובשום אופן לא בשמה של התנועה.

לרוב אני אדם די רגוע ולמען האמת מאוד לא קל לי לצאת נגד חב"ד. אני כבר לא חלק מהחסידות ואני לא קשור לדבר שם, אבל לא עזבתי בטריקת דלת. זה לא כל כך נעים לבקר קהילה שהיית חלק ממנה לא מעט שנים. אבל הפעם, גם מבחינתי זה היה מוגזם.


אין לרבנים האלה מה לעשות? איפה החמלה? איפה התבונה? עד כדי כך המדינה שהם חלק ממנה נוראית וגרועה? זה שעולם הישיבות והכוללים ממומן על ידי המדינה ברמה שלא היתה אף פעם - לא מספיק. זה שהפעילות של חב"ד מתקיימת בכל מקום בארץ כמעט ללא הפרעה ובתמיכה כספית מסוימת של משרדי הממשלה, גם לא עוזר. גם העובדה שהם בחרו, בניגוד לשאר הציבור החרדי, להיות חלק מהחינוך הממלכתי לא נותנת שום זכות למדינה כדי שהם לא יהיו כל כך נגד.

ככה מתנהגים אנשים שחושבים כי יש להם מונופול על האמת. מבחינתם, כל אותם דתיים אורתודוקסים ציונים שמאמינים במדינה ושרים את התקווה הם חלק בלתי נפרד מהמדינה המושתתת על כפירה. בעיני חב"ד, כל אותם ישראלים שהם מנסים לקרב ליהדות, על פי השקפתם, שייכים למדינה שיסודה בכפירה.
רק בישראל החרדים יכולים לחיות עם ולהרגיש בלי. חסידי חב"ד לא שונים בעניין ושום חיוך או מתק שפתיים לא ישנה זאת. הגיע הזמן שנפסיק לחשוב שמה שיורד עלינו זה גשם.

http://mnews.co.il/article_focus.asp?article_id=137

============================================================================

המסקנה ברורה : אם עד היום חשבנו שמדובר "לא ממש בחרדים" , שחלקם ( ההולך ופוחת ) משרתים בצבא ובקיצור בסוג של דתיים-לאומיים הלובשים שחור, המציאות באה וטופחת לנו על השכם.

על מוסדות המדינה ובפרט על הרשויות המקומיות להסיר כל תמיכה ממוסדות חב"ד, לפחות לעת עתה.

אגב, יהודה משי זהב אמר בעת הדלקת המשואה לפני מס' שנים "ולתפארת מדינת ישראל". מאותו רגע הוא מבחינתי דמות לגיטימית.


No comments: