Thursday, November 22, 2007

Lexus כתבה בידיעות אחרונות על ג'יפ של לקסוס והויכוח הפורה בטוקבקים

לקסוס RX400h - חצי מיליון ירוק

רכב שטח ידידותי במיוחד לסביבה? לקסוס מניחים שאפשר לחיות לא רע עם מה שנראה כמו הכרזה נטולת היגיון. החלטנו לבדוק אם הם סתם אופטימיים

שחר הזלקורן 

פורסם:  02.11.07, 10:47

יש דברים שעצם קיומם נראה תמוה ומנוגד להיגיון הבריא. קפה נטול קפאין למשל, מרגרינה בטעם חמאה, המבורגר מטופו או פוליטיקאי שמכנס מסיבת עיתונאים כדי לספר שהוא "מעדיף להיות לא פופולארי". כן בטח, ומחר הפרה נחמה תמריא לירח.

 

והנה עוד רעיון תמוה למדי: רכב שטח ידידותי לסביבה. איך כלי רכב שנתפס כמזהם במיוחד, יכול פתאום להפריח בועות סבון מהאגזוז? ללקסוס אין בעיה עם הרעיון, מה שמסביר מדוע היא מתחילה לשווק בישראל את ה-RX400h - גרסת מנוע-כלאיים של רכב השטח שלה.

 

כמו כל הגרסאות ההיברידיות של לקסוס וחברת האם, טויוטה, ה-RX ה"ירוק" מצויד במנוע בנזין ומנוע חשמלי, שאמורים יחדיו להקטין את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. יצאנו לבדוק אם כל מי שאוהב לחבק עצים, יירצה לחבק גם רכב יוקרתי גדול.

 

מי רוצה חיבוק?

זה לא קל לחבק RX, בעיקר כי הוא לא בדיוק נאה. אפילו יחסית לרכבי שטח, שבגלל ממדיהם המגודלים מתקשים להיות אלגנטיים ומושכים, הוא נראה קצת מגושם וסתמי. יותר מכל, ה-RX נראה כמו שריד מהעידן הקודם של לקסוס: הדור השני של רכב השטח הוצג ב-2003 - כמעט שנתיים לפני התפנית העיצובית שבישרו ה-IS וה-LS. אגב, ההבדלים בין ה-RX הרגיל לגרסת הכלאיים מעטים: שבכה קדמית מעט שונה, חישוקים בעלי עיצוב ייחודי, כמה סמלים קטנים המציינים כי מדובר ב"רכב היברידי" - וזהו.

 

 

גם בתא הנוסעים אין בשורות. העיצוב זהה ל-RX350 - וזה אומר שהכל נקי, נעים לעין ונוח לשימוש, אבל חסרה אווירה של יוקרה אמיתית, כמו זו שאפשר למצוא במרצדס M-קלאס או ב.מ.וו X5. עם זאת, על מה שחסר במחלקת "נשמה", ה-RX מפצה עם איכות הרכבה מבריקה ושפע אבזור.

 

גם מרחב המחייה מצוין, ומי שיזכה לשבת מאחור ייהנה מעיצוב נעים ומשפע מרחב לראש ולרגליים. אגב, את רכב המבחן עיטרה מערכת מולטימדיה אופציונלית בהתקנה מקומית, שאינה נוחה לשימוש ונראית כמו תוספת זולה ולא הולמת לתדמית היוקרתית. אפשר בהחלט לוותר עליה.

 

דובי פנדה מחייכים

ועכשיו כדאי לעבור למה שחשוב באמת ב-RX ההיברידי: העניין ההיברידי. לא פחות משלושה מנועים אחראים על הנעת ה-RX: מנוע בנזין V6 בנפח 3.3 ליטר (210 כ"ס), מנוע חשמלי קדמי (167 כ"ס) ומנוע חשמלי אחורי (68 כ"ס). ההספק המרבי המשולב הוא 272 כ"ס מרשימים, אבל מה שמרשים עוד יותר הוא היכולת של הנעת הכלאיים המסובכת לשלב בין המנועים בצורה חלקה וכמעט בלתי מורגשת.

 

כמובן שהשאלה הגדולה היא האם כל המנועים האלה תורמים לשמירה על איכות הסביבה. התשובה מורכבת: עם התנעת ה-RX, נדלקת נורית "Ready" ("מוכן")

מתחת למד ההספק, שמחליף מד סל"ד מסורתי. השקט המוחלט מטעה - המנועים החשמליים פועלים, וה-RX מוכן לתנועה. לחיצה עדינה על דוושת המצערת תשלח את רכב השטח לדרך, מבלי להשמיע קול ומבלי לזהם או לצרוך טיפת דלק. עד כאן, הכל מושלם. למעשה, כל עוד תישארו במהירות עירונית נמוכה, ותקפידו להיות עדינים עם רגל ימין, ה-RX ימשיך לנוע באמצעות המנועים החשמליים, וכך תוכלו לחייך אל דובי הפנדה שתפגשו בדרך.

 

אולם, המעבר לשימוש במנוע הבנזין - שצורך דלק ופולט מזהמים - עשוי להיות תכוף מכפי שאתם מתכננים. האצות עקיפה, נסיעה במהירות בינעירונית, שיוט בכביש מהיר - כל אלה יהפכו את המנועים החשמליים לשחקני משנה, שמסתפקים בסיוע למנוע הבנזין. התוצאה היא ביצועים מצוינים - להם תורמת יעילות תיבת הילוכים רציפה - אבל איכות הסביבה נראית פחות רלוונטית, כשצריכת הדלק מגיעה לחמישה ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת.

 

למה להתאמץ?

ואם כבר הגיעה העת לנסיעה מאומצת, ראוי לציין שזה לא הצד החזק של ה-RX. המשקל הנכבד (שני טון), הכיול הרך יחסית של הבולמים ומרכז הכובד הגבוה - מעקרים הנאה מניסיונות סרק שכאלה. אלא שחשוב להזכיר כי עבור הרוב המוחלט של הלקוחות הפוטנציאליים, זה לא ממש רלוונטי. עבורם חשובה יותר נוחות הנסיעה הגבוהה, והבידוד המצוין מרעשים. עבורם, יכולת ה-RX לכסות מרחקים ארוכים בנינוחות ובשקט תזכה להערכה גבוהה ללא ספק.


לקסוס RX400h. האם יש כאן בשורה אמיתית? (צילומים: רועי צוקרמן)

 

ומה עם שטח? עם הנעה כפולה לא-קבועה, מרווח גחון נמוך וצמיגי כביש עדינים, ה-RX הוא רכב-שטח שלא ממש אוהב שטח. והאמת היא שזה לגמרי בסדר, כי כמו מרבית לקוחותיו, לרכב השטח של לקסוס אין יומרות לכבוש את מעלה-מה-שמו, ועדות לכך ישמש המחסור במערכות שטח כמו נעילות דיפרנציאל והילוך כוח.

 

הפקקים בסיטי

אז האם יש סיבה למחבקי-העצים לחבק את ה-RX ההיברידי? לא ממש. היתרון הסביבתי העיקרי של הנעת הכלאיים הוא בתנועה עירונית צפופה, שם פועלים חרש-חרש המנועים החשמליים, מבלי לפלוט מזהמים. אז נכון, רבים מלקוחותיו הפוטנציאליים מבלים זמן רב בפקקי הסיטי של תל-אביב, אבל בסיכומו של דבר, ה-RX אינו "ירוק" בהרבה מיריביו העיקריים: מרצדס M-קלאס וב.מ.וו X5 - במיוחד בגרסאות הדיזל.

 

אלא שדווקא מול יריבים אלה, יש ל-RX ההיברידי מה להציע. נתחיל במחיר: מרצדס M קלאס מתחיל ב-525 אלף שקל עבור גרסת הבנזין ML350, או 535 אלף עבור גרסת הדיזל ML320. ה-X5, בגרסאות 3.0 ליטר בנזין או דיזל, מתחיל ב-600 אלף שקל. ה-RX? לקסוס מסתפקים ב-480 אלף שקל, או 510 עם כל התוספות.

 

עכשיו, הוסיפו לכך את העובדה שה-RX בגרסת הכלאיים הוא גם מאוד אופנתי - "כאילו, גם רכב שטח וגם ידידותי לסביבה" - ותבינו למה אנחנו חושבים שהוא עומד להצליח. מאוד.
לקסוס RX400h
לקסוס RX400h

מנוע בנזין 6 צילינדרים, 24 שסתומים
נפח 3,311 סמ"ק
הספק מרבי 210 כ"ס ב-5,600 סל"ד
מומנט מרבי 29.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד
מנועי חשמל מצבר ניקל-מטאל
קדמי (הספק / מומנט) 167 כ"ס / 34 קג"מ
אחורי (הספק / מומנט) 68 כ"ס / 13.2 קג"מ
הספק משולב 272 כ"ס
הנעה / תיבת הילוכים כפולה לא-קבועה / אוטומטית רציפה
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 476 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 167 ס"מ
בסיס גלגלים 272 ס"מ
משקל 2,000 ק"ג
נפח תא מטען 439 ליטר
100-0 קמ"ש 7.6 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.3 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 192 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 511,800 שקל
כריות אוויר שבע (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכיים לנהג)
בקרת יציבות? כן ( לחצו כאן להסבר )
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל טרם נבחן 



 


2 comments:

Emil , Jerusalem said...

לקסוס RX400h - חצי מיליון ירוק


רכב שטח ידידותי במיוחד לסביבה? לקסוס מניחים שאפשר לחיות לא רע עם מה שנראה כמו הכרזה נטולת היגיון. החלטנו לבדוק אם הם סתם אופטימיים

שחר הזלקורן פורסם: 02.11.07, 10:47




יש דברים שעצם קיומם נראה תמוה ומנוגד להיגיון הבריא. קפה נטול קפאין למשל, מרגרינה בטעם חמאה, המבורגר מטופו או פוליטיקאי שמכנס מסיבת עיתונאים כדי לספר שהוא "מעדיף להיות לא פופולארי". כן בטח, ומחר הפרה נחמה תמריא לירח.



והנה עוד רעיון תמוה למדי: רכב שטח ידידותי לסביבה. איך כלי רכב שנתפס כמזהם במיוחד, יכול פתאום להפריח בועות סבון מהאגזוז? ללקסוס אין בעיה עם הרעיון, מה שמסביר מדוע היא מתחילה לשווק בישראל את ה-RX400h - גרסת מנוע-כלאיים של רכב השטח שלה.



כמו כל הגרסאות ההיברידיות של לקסוס וחברת האם, טויוטה, ה-RX ה"ירוק" מצויד במנוע בנזין ומנוע חשמלי, שאמורים יחדיו להקטין את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. יצאנו לבדוק אם כל מי שאוהב לחבק עצים, יירצה לחבק גם רכב יוקרתי גדול.



מי רוצה חיבוק?
זה לא קל לחבק RX, בעיקר כי הוא לא בדיוק נאה. אפילו יחסית לרכבי שטח, שבגלל ממדיהם המגודלים מתקשים להיות אלגנטיים ומושכים, הוא נראה קצת מגושם וסתמי. יותר מכל, ה-RX נראה כמו שריד מהעידן הקודם של לקסוס: הדור השני של רכב השטח הוצג ב-2003 - כמעט שנתיים לפני התפנית העיצובית שבישרו ה-IS וה-LS. אגב, ההבדלים בין ה-RX הרגיל לגרסת הכלאיים מעטים: שבכה קדמית מעט שונה, חישוקים בעלי עיצוב ייחודי, כמה סמלים קטנים המציינים כי מדובר ב"רכב היברידי" - וזהו.









גם בתא הנוסעים אין בשורות. העיצוב זהה ל-RX350 - וזה אומר שהכל נקי, נעים לעין ונוח לשימוש, אבל חסרה אווירה של יוקרה אמיתית, כמו זו שאפשר למצוא במרצדס M-קלאס או ב.מ.וו X5. עם זאת, על מה שחסר במחלקת "נשמה", ה-RX מפצה עם איכות הרכבה מבריקה ושפע אבזור.



גם מרחב המחייה מצוין, ומי שיזכה לשבת מאחור ייהנה מעיצוב נעים ומשפע מרחב לראש ולרגליים. אגב, את רכב המבחן עיטרה מערכת מולטימדיה אופציונלית בהתקנה מקומית, שאינה נוחה לשימוש ונראית כמו תוספת זולה ולא הולמת לתדמית היוקרתית. אפשר בהחלט לוותר עליה.



דובי פנדה מחייכים
ועכשיו כדאי לעבור למה שחשוב באמת ב-RX ההיברידי: העניין ההיברידי. לא פחות משלושה מנועים אחראים על הנעת ה-RX: מנוע בנזין V6 בנפח 3.3 ליטר (210 כ"ס), מנוע חשמלי קדמי (167 כ"ס) ומנוע חשמלי אחורי (68 כ"ס). ההספק המרבי המשולב הוא 272 כ"ס מרשימים, אבל מה שמרשים עוד יותר הוא היכולת של הנעת הכלאיים המסובכת לשלב בין המנועים בצורה חלקה וכמעט בלתי מורגשת.



כמובן שהשאלה הגדולה היא האם כל המנועים האלה תורמים לשמירה על איכות הסביבה. התשובה מורכבת: עם התנעת ה-RX, נדלקת נורית "Ready" ("מוכן") מודעה



מתחת למד ההספק, שמחליף מד סל"ד מסורתי. השקט המוחלט מטעה - המנועים החשמליים פועלים, וה-RX מוכן לתנועה. לחיצה עדינה על דוושת המצערת תשלח את רכב השטח לדרך, מבלי להשמיע קול ומבלי לזהם או לצרוך טיפת דלק. עד כאן, הכל מושלם. למעשה, כל עוד תישארו במהירות עירונית נמוכה, ותקפידו להיות עדינים עם רגל ימין, ה-RX ימשיך לנוע באמצעות המנועים החשמליים, וכך תוכלו לחייך אל דובי הפנדה שתפגשו בדרך.


אולם, המעבר לשימוש במנוע הבנזין - שצורך דלק ופולט מזהמים - עשוי להיות תכוף מכפי שאתם מתכננים. האצות עקיפה, נסיעה במהירות בינעירונית, שיוט בכביש מהיר - כל אלה יהפכו את המנועים החשמליים לשחקני משנה, שמסתפקים בסיוע למנוע הבנזין. התוצאה היא ביצועים מצוינים - להם תורמת יעילות תיבת הילוכים רציפה - אבל איכות הסביבה נראית פחות רלוונטית, כשצריכת הדלק מגיעה לחמישה ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת.


למה להתאמץ?
ואם כבר הגיעה העת לנסיעה מאומצת, ראוי לציין שזה לא הצד החזק של ה-RX. המשקל הנכבד (שני טון), הכיול הרך יחסית של הבולמים ומרכז הכובד הגבוה - מעקרים הנאה מניסיונות סרק שכאלה. אלא שחשוב להזכיר כי עבור הרוב המוחלט של הלקוחות הפוטנציאליים, זה לא ממש רלוונטי. עבורם חשובה יותר נוחות הנסיעה הגבוהה, והבידוד המצוין מרעשים. עבורם, יכולת ה-RX לכסות מרחקים ארוכים בנינוחות ובשקט תזכה להערכה גבוהה ללא ספק.




לקסוס RX400h. האם יש כאן בשורה אמיתית? (צילומים: רועי צוקרמן)



ומה עם שטח? עם הנעה כפולה לא-קבועה, מרווח גחון נמוך וצמיגי כביש עדינים, ה-RX הוא רכב-שטח שלא ממש אוהב שטח. והאמת היא שזה לגמרי בסדר, כי כמו מרבית לקוחותיו, לרכב השטח של לקסוס אין יומרות לכבוש את מעלה-מה-שמו, ועדות לכך ישמש המחסור במערכות שטח כמו נעילות דיפרנציאל והילוך כוח.


הפקקים בסיטי
אז האם יש סיבה למחבקי-העצים לחבק את ה-RX ההיברידי? לא ממש. היתרון הסביבתי העיקרי של הנעת הכלאיים הוא בתנועה עירונית צפופה, שם פועלים חרש-חרש המנועים החשמליים, מבלי לפלוט מזהמים. אז נכון, רבים מלקוחותיו הפוטנציאליים מבלים זמן רב בפקקי הסיטי של תל-אביב, אבל בסיכומו של דבר, ה-RX אינו "ירוק" בהרבה מיריביו העיקריים: מרצדס M-קלאס וב.מ.וו X5 - במיוחד בגרסאות הדיזל.



אלא שדווקא מול יריבים אלה, יש ל-RX ההיברידי מה להציע. נתחיל במחיר: מרצדס M קלאס מתחיל ב-525 אלף שקל עבור גרסת הבנזין ML350, או 535 אלף עבור גרסת הדיזל ML320. ה-X5, בגרסאות 3.0 ליטר בנזין או דיזל, מתחיל ב-600 אלף שקל. ה-RX? לקסוס מסתפקים ב-480 אלף שקל, או 510 עם כל התוספות.


עכשיו, הוסיפו לכך את העובדה שה-RX בגרסת הכלאיים הוא גם מאוד אופנתי - "כאילו, גם רכב שטח וגם ידידותי לסביבה" - ותבינו למה אנחנו חושבים שהוא עומד להצליח. מאוד.

לקסוס RX400h

מנוע בנזין 6 צילינדרים, 24 שסתומים
נפח 3,311 סמ"ק
הספק מרבי 210 כ"ס ב-5,600 סל"ד
מומנט מרבי 29.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד
מנועי חשמל מצבר ניקל-מטאל
קדמי (הספק / מומנט) 167 כ"ס / 34 קג"מ
אחורי (הספק / מומנט) 68 כ"ס / 13.2 קג"מ
הספק משולב 272 כ"ס
הנעה / תיבת הילוכים כפולה לא-קבועה / אוטומטית רציפה
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 476 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 167 ס"מ
בסיס גלגלים 272 ס"מ
משקל 2,000 ק"ג
נפח תא מטען 439 ליטר
100-0 קמ"ש 7.6 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.3 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 192 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 511,800 שקל
כריות אוויר שבע (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכיים לנהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר )
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל טרם נבחן



תגובה לכתבה הדפסת כתבה שלחו כתבה


עוד בערוץ לינקולן מציגה יוקרתית חדשה: MKS ביטוח ישיר - במקום האחרון בטיפול בתלונות




מודעות ממומנות מרלין - מקם אתרך כאן

.
ביטוח רכב AIG

חסוך מאות שקלים בביטוח הרכב של AIG. קבל הצעה עכשיו מידע
www.aig.co.il

ביטוח ישיר ביטוח רכב

חסוך זמן וכסף! עד 15% הנחה ברכישת ביטוח רכב באתר
www.555.co.il


השוואת ביטוחי רכב!

השאירו פרטים וקבלו הצעות מחיר מהחברות המובילות. מידע
www.neto-bituah.co.il

9 מיליון -ביטוח חובה

אלפי מבוטחים ישנים בשקט בלילה. קבלו הצעה עכשיו!
www.9000000.co.il


.
.




לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות לקריאת כל התגובות ברצף






1. מה ההתלהבות ? מהנדס יפני המציא מנוע חשמלי עם
(02.11.07)


1. מה ההתלהבות ? מהנדס יפני המציא מנוע חשמלי עם


400 ומשהוא כוחות סוס !!


(02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






2. פשוט בדיחה
גל , טכניון (02.11.07)


2. פשוט בדיחה


לא ידידותי לסביבה ולא נעליים, רכב שנבנה כדי להשקיט את המצפון של אמריקאים שמנים שכבר לא יכולים להיכנס לפריוס (שאגב גם היא לא יותר ידידותי לסביבה מגולף דיזל למשל).


גל , טכניון (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






3. עדיין הוא מזהם הרבה יותר ממאזדה משפחתית של עובד היי טק
יובל , השרון (02.11.07)


3. עדיין הוא מזהם הרבה יותר ממאזדה משפחתית של עובד היי טק


מכסתחים עם המנוע החשמלי, כמה ציניות בבניית רכב...


יובל , השרון (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






4. באירופה...
(02.11.07)


4. באירופה...


הייתי שם מלא בגרמניה, שוויץ, אוסטריה - שם אף אחד לא קונה כמעט לקסוס, חוץ מהRX400H. אותו רואים במיליונים. בכל זווית רחוב. לקסוס אחר? נדא.


(02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






5. רכב היברידי- האם הכל ירוק?
עופר (02.11.07)


5. רכב היברידי- האם הכל ירוק?


המנועים החשמלים עובדים כידוע על מצברים. מה קורה, כשהגיע הזמן להחליף אותם? הרי למצברים אורח חיים קצוב (מס' שנים) איך נפטרים מהמצברים הישנים, מבלי לזהם את הסביבה?
עוד נושא למחשבה הוא המחיר שיש לשלם עבור מצברים חדשים, לאחר שהישנים עשו את שלהם, האם המחיר עבור ההחלפה זול יותר ממחיר החיסכון בדלק, שחסכנו?
מישהו שמבין יכול לתת תשובה?


עופר (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






6. בארה"ב היא עולה 200.000 שקל (לת)
אייל , לוד (02.11.07)



7. מחר אני מזמין אחת
הזקוק נואשות לכסף (02.11.07)


7. מחר אני מזמין אחת


אולי גם לאישתי אם היא תרצה...


הזקוק נואשות לכסף (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






8. רגע, איפה החיסכון בדלק?! (לת)
kokoreko (02.11.07)



9. סוף הדרך של אוטו
jimmie (02.11.07)


9. סוף הדרך של אוטו


סעו להרצליה, דברו עם מר דנאי ותבינו לבד שזה הרכב שאתם זקוקים לו!


jimmie (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






10. הרכב עולה חצי מיליון , את מי מעניין החיסכון בדלק
שי , ישראל (02.11.07)


10. הרכב עולה חצי מיליון , את מי מעניין החיסכון בדלק


הרכב עולה חצי מיליון , את מי מעניין החיסכון בדלק ?
בכלל למה הכתבה הזו , כמה אנשים באמת יכולים לקנות רכב כזה ?


שי , ישראל (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






11. הבעיה היא שגם בועות סבון מהאגזוז - מזהמות !!! (לת)
דטרגנט... (02.11.07)



12. חבל שלא נבחנה ההנעה החשמלית בשטח - מומנט גבוה בסל"ד נמוך
נהגת שודים , PSI 8 במעלה חולי (02.11.07)


12. חבל שלא נבחנה ההנעה החשמלית בשטח - מומנט גבוה בסל"ד נמוך



מנועים חשמליים מפיקים את שיא הכח דווקא בסל"ד נמוך, מתכון מצויין לזחילות שטח, ביחוד בחולות או בוץ.

חבל שהנקודה לא נבחנה, ביחוד בהשוואה לכלים במשקל דומה עם מנוע דיזל, תוך השוואת צריכת דלק באותו תוואי.

אמנם נכן שזה לא בדיוק מעניין לקוחות של כלי כזה, אבל זה כן מעניין מי שמאמין שהעתיד של כלי שטח הוא בהנעה חשמלית נפרדת לכל גלגל (ויש לזה הרבה יתרונות - מומנט מיידי, נעילות אלקטרוניות אמיתיות, לא ע"י בלמים, חיסכון משקל ואובדנים כח בגלי הנעה ודיפרנציאלים...).


נהגת שודים , PSI 8 במעלה חולי (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






13. קצת אירוני שבאוטו "ירוק" יש דיפוני עץ וריפודי עור ... (לת)
מיקי (02.11.07)



14. חיזוק ל-5 : "ירוק = אפור" !
אביב (02.11.07)


14. חיזוק ל-5 : "ירוק = אפור" !


כבר בתהליכי הייצור המורכבים של הרכבים ההיברידים משקיעים המון אנרגיה ויש פליטת מזהמים רבה . בתהליכי ייצור המצברים נוצרים חומצות, אלקטרוליטים ועופרות המזהמות עשרות מונים מאשר הדלק אשר אמור להחסך כתוצאה מהשימוש ברכב ההיברידי . אסור גם לשכוח כי המנועים החשמליים והמצברים הם "משקולות" אשר מכבידים על הרכב וגורעים מצריכת הדלק, וככל שעובר הזמן המצברים נחלשים והמשקולת נהיית יותר ויותר כבדה .
אופנת ההיבריד נועדה עבור אנשים שאינם ביקורתיים דיים וסבורים שעשו את עסקת חייהם, משולבת בהצלת כדור הארץ . בפועל, הם מזהמים הרבה יותר ורק מעשירים את יוקרת יצרן הרכב בכך שנחשב כ"ירוק וכטכנולוגי" .

ואני ? אני אמשיך לנסוע בפונטו שלי שעושה 1:22 בממוצע ללא מצברים ומנועים חשמליים ובטח ללא ריפודים מעור ודיפונים מעץ (ירוק אמרנו ?)כמו בלקסוס הנכבדת .


אביב (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור







15. מבפנים הוא לא נראה אוטו של חצי מליון שקל...
איתי (02.11.07)


15. מבפנים הוא לא נראה אוטו של חצי מליון שקל...


כל הדשבורד וכל הדברים בפנים נראים מאד זולים! כמה שיש עור וקצת פלסטיק שחור זה עדיין לא נותן תחושה של יוקרה! זה נראה יותר כמו איזה אוונסיס יותר מאשר לקסוס...


איתי (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






16. זה רכב שטח?
ברוך (02.11.07)


16. זה רכב שטח?


זה רכב סופר 4X4 ליסוע לסופר ובחזרה.


ברוך (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






17. ל- 1 את המערכת ההיברידית לא המציאו היפנים
אינג' י.דוריאל (02.11.07)


17. ל- 1 את המערכת ההיברידית לא המציאו היפנים


המערכת הומצאה ע"י חברה אירופאית בשם אנטונוב.
טויוטה בהתדינות משפטית עם אנטונוב על הפרת זכויות (דבר לא חדש אם תבדוק את ההיסטוריה של טויוטה)
והסייפא - לקסוס זה טויוטה תטמיעו ובמקרה הזה במיוחד הרכב בנוי על בסיס של לנדקרוזר רק מעוצב אחרת.
לקסוס זה פשוט תרגיל שיווק, אמנם מבריק, אבל עדיין תרגיל.


אינג' י.דוריאל (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






18. ל-5 ..גם אני חשבתי על זה..מזמן
איכות חיים (02.11.07)


18. ל-5 ..גם אני חשבתי על זה..מזמן


ונראה לי שאתה צודק......לדעתי יש כאן "חוק שימור הזיהום"...זה פשוט אותו זיהום...רק בצורה אחרת......

רק אם ניתן יהיה למחזר בצורה יעלה את המצברים....ושהמחיר יהיה סביר...אז הטכנולוגיה ...תתאים לנו.




איכות חיים (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






19. קצת חומר למחשבה - כנסו
פינס דו-ראשי , טימבקטו (02.11.07)


19. קצת חומר למחשבה - כנסו


אה דה, אה דה, אה דה...
אה! וגם בלה בלה בלה


פינס דו-ראשי , טימבקטו (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






20. ל-7 גם לאחותך אחת (לת)
כחול עמוק (02.11.07)



21. פריוס
אריק , ת"א (02.11.07)


21. פריוס


אם כבר רכב היברידי. יש בארץ את הטויוטה פריוס המוצלחת.


אריק , ת"א (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






22. יותר פלוס ממינוס
דני מהכפר , השרון (02.11.07)


22. יותר פלוס ממינוס


השימוש במנועים חשמליים משמעותי במיוחד בעיר ובהקטנת פליטת אויר מזוהם מהאגזוז, אותו אנו נושמים בסופו של דבר. אבל, יצור החשמל בעצמו מזהם מאוד ותחנות הכוח המיושנות יותר מהוות גורם משפיע בזיהום האויר הכלל עולמי. כך שאכן מחד יש כאן הרבה חארטה ויח"צ, אך מאידך אם לא נתחיל מהיכנשהו, גם אם ההתחלה לא מושלמת - בטח לא נמצא פיתרון לבעיות אותן מייצר מנוע הבעירה הפנימי הקונבנציונאלי. הפיתרון נמצא בידי הממשלות שביכולתן לעודד שימוש בכלי רכב הייברידים, שהם עדיין יקרים יחסית, ובכוח השפעתן להפוך את רכישת כלי רכב אלו לכדאית. בסופו של דבר, לצער כולנו, רוב האנושות מסתכלת על העולם דרך החור שבגרוש...


דני מהכפר , השרון (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






23. מתי יבוא תורי??????????? (לת)
נמאס לו , פ"ת (02.11.07)



24. תשובה ל5 וגם למי שלא מבין את הקטע
המבין (02.11.07)


24. תשובה ל5 וגם למי שלא מבין את הקטע


ל5 , כעקרון בטויוטה אומרים שהמצברים של הפריוס מחזיקים כ8 שנים בממוצע , בכל מקרה עדיין אי אפשר לבדוק זאת בפועל , נצטרך לחכות עוד קצת ונראה את התוצאה של הרכבים הקיימים , המחיר הוא לא זול להחליף מצברים...

ולאחרים , הקטע הירוק פה הוא שבמקום לקנות רכב שטח מזהם יש אופציה למשהנו פחות מזהם , אז די להשמיץ , לא רוצים אל תקנו , אף אחד לא הכריח אתכם


המבין (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






25. המרצדס עדיפה זו עדיין גרוטאה יפנית!!!! (לת)
לירון (02.11.07)



26. רמת טימטום חדשה. לצלם רכב שטח נוסע על חוף הים.....
@@@ מדינת החלם @@@@ (02.11.07)


26. רמת טימטום חדשה. לצלם רכב שטח נוסע על חוף הים.....


ולקרוא לו ירוק. רק הערסים והפרחות שנוהגים במכונות המכוערות הללו יכולים להתלהב מהאמירה הכ מטופשת.


@@@ מדינת החלם @@@@ (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






27. תגידו
אורית , רחובות (02.11.07)


27. תגידו


הרכב הזה גם נסע? או עמד פה עמד שם והצטלם


אורית , רחובות (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






28. שיהיה לאנד קרוזר היברידי - אני מחליף
לאנד קרוזר בנזין 4.0 (02.11.07)


28. שיהיה לאנד קרוזר היברידי - אני מחליף


לאנד רקוזר בנזין:
5 קמ לליטר בעיר ובשטח
8 קמ לליטר בינעירוני
חוצמזה אוטו פצצה
אני הראשון שיקנה היברידי


לאנד קרוזר בנזין 4.0 (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






29. מה כל כך נטול היגיון בשילוב שבין שטח ואיכות סביבה?
דוד , שרון (02.11.07)


29. מה כל כך נטול היגיון בשילוב שבין שטח ואיכות סביבה?



עט ביד כסיל שקולה לכלי נשק בידי מי שאינו ראוי לאחוז בו.




דוד , שרון (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






30. איזה דבר מכוער!
(02.11.07)


30. איזה דבר מכוער!


תביאו לי כבר קאיה או סוזוקי פחות מגעילים... מזה??? עם דבר כזה הם חושבים להתחרות בקטגוריה?

ולא, אני לא אחד הקנאים, לי יש םורש קאיין (שהעיצוב לא רע כ"כ, אבל בביצועים אין לו מתחרים בקטוגריה), ולאשתי X5, שגם בעישוב יפה אף מהקאיין שלי, וביצועים לא ניתן להשוות ללקסוס...


(02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






31. לכל המגיבים שלא יודעים
מתעניין , מרכז (02.11.07)


31. לכל המגיבים שלא יודעים


קודם כל בקשר לזיהום, הרכב פולט 192 גר' CO2 לק"מ שזה קצת יותר מאשר מאזדה 3 ליסינג (182 לפי www.smmtco2.co.uk) ופחות ממרצדס או ב.מ.וו, אבל אל תשכחו דבר נוסף, בתוך העיר אם נוסעים לפי המהירות המותרת היא פולטת 0 (!) גר' CO2 מה שגורם לה להיות הרבה פחות מזהמת בתוך ערים, כלומר, כל מאזדה 3 שתקועה בפקק בתל אביב מזהמת בעצם יותר.
בקשר לדלק, נו למה אתם מצפים, כשנותנים לבוחני נהיגה לבדוק רכב שעושה 0 למאה בפחות מ 8 שניות אתם חושבים שהם ינסו לנסוע במכונית כמו אדם נורמלי?
בסה"כ היא שותה פחות מב.מ.וו X5 דיזל ובארץ שלא אוהבת דיזלים (מחיר הדיזל והמס עליו) זה כבר שווה משהו.
חבל שהבוחנים של ynet לא יודעים לבחון מכוניות לפי הצרכים של הלקוחות.


מתעניין , מרכז (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






32. כאשר יאשרו סוף שנה הבאה דיזל לפרטיות בארה"ב ההיברידים יעלמו
שלמה , מרכז (02.11.07)


32. כאשר יאשרו סוף שנה הבאה דיזל לפרטיות בארה"ב ההיברידים יעלמו


יעלמו לחלוטין.
אין על דיזל גרמני לחיסכון.


שלמה , מרכז (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






33. זה מצויין לתושבי הערים.
יגי (02.11.07)


33. זה מצויין לתושבי הערים.


אם לכולם יהיה רכב כזה בתוך הערים, זה יוריד את כמות הרעש מהכביש ואת הזיהום בתוך העיר בצורה משמעותית. 90 אחוז מהאוכלוסיה נוסעים הרבה במצבים כאלו.


יגי (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






34. ל- 5 המצברים הם מצברי ניקל/ ליטיום שאורך חיים שלהם ארוך .
kokoreko (02.11.07)


34. ל- 5 המצברים הם מצברי ניקל/ ליטיום שאורך חיים שלהם ארוך .


ארוך מאוד יחסית למצברים רגילים שנמצאים במכוניות רגילות.


kokoreko (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






35. הקשיבו טוב כשלקסוס מדבר גם מרצדס מתמתחים לדום
הכי שיש , אין יותר טוב נזה (02.11.07)


35. הקשיבו טוב כשלקסוס מדבר גם מרצדס מתמתחים לדום


מי אתה שחר שתעז לזלזל בחטיבת היוקרה של טויוטה? אם מהנדסי לקסוס הכניסו שלושה מנועים ותיבה רציפה תדע לך ששיא הטכנולוגיה והכי ירוק שיש. קצת כבוד בפני אלו שהוכיחו באמת שהם הכי הכי שיש.


הכי שיש , אין יותר טוב נזה (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






36. וואו הרכב הזה מכוער!
אחד שמבין, אחד שיודע (02.11.07)


36. וואו הרכב הזה מכוער!


אני באמת לא מבין את כול ההתלהבות סביב לקסוס, הרכבים שלהם (למעט אולי דגם אחד) נראים רע! מבחינה עיצובית....


אחד שמבין, אחד שיודע (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






37. קמרי היבריד ?
newmen , צפון (02.11.07)


37. קמרי היבריד ?


האם מישהו יודע האם טויוטה מייצרת את הקמרי בגרסת היבריד ? והאם קיימת כבר טעינה ממקור חיצוני ?


newmen , צפון (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






38. הכי אהבתי בכתבה את שם הכתב שחר מה ? .... (לת)
אליעזר בן , יהודה (02.11.07)



39. למה אני לא מבין יש לה מנוע בנזין?
איציק (02.11.07)


39. למה אני לא מבין יש לה מנוע בנזין?


למה יש לה מנוע V6 מזהם למה יש לה מספיק כוח מהמנועים החשמליים יכלו לשים לה מנוע קטן כדי להטעין את המצברים!
אתם רואים איך מנסים לעבוד עלינו?


איציק (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






40. תשובה ל- 37
ידען (02.11.07)


40. תשובה ל- 37


יש קאמארי היברידית.
עד לא מזמן ניתן היה ליבא אותה ביבוא אישי אבל הנציגים בארץ לא נותנים יותר אישורים.
ראיתי אחת כזאת ברמת-אפעל.


ידען (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






41. ל- 35 זה טויוטה ואין דבר כזה לקסוס
יואב הלוי (02.11.07)


41. ל- 35 זה טויוטה ואין דבר כזה לקסוס


במרצדס ממש לא מתמחים אלא מגישים עוד תביעה על העתקה.
תבדוק קצת את ההיסטוריה של טויוטה ולקסוס ותראה מי הפסיד למי ומי משלם למי תמלוגים עבור העתקה.
אחרי זה תפרסם את הגיגך.
מי שמסתפק בטויוטה/לקסוס שאוף לסטנדרד מאד


יואב הלוי (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






42. כמה עולה בארה"ב
הרבה הרבה פחות (02.11.07)


42. כמה עולה בארה"ב


500 אלפי ש"ח בישראל .
בארה"ב עולה כ 40 אלף דולר.
תחשבו לבד איזה קופון היבואן גוזר על התדמית של לקסוס (גם אם לוקחים בחשבון את כל המיסים)


הרבה הרבה פחות (02.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






43. תגובה ל 24 ובכלל
אורי (03.11.07)


43. תגובה ל 24 ובכלל


מי אנחנו שנגיב - אנחנו זה כל אותם האנשים שחולים ביותר מחלות ורואים את השטחים הירוקים שלהם נעלמים בגלל רצון של אנשים מסויימים לעשות שואו וכו. ולפרטים:
רכב שטח היברדי צורך יותר דלק מרכב משפחתי היברדי. רכב זה גם צורך יותר חשמל מרכב משפחתי היברדי, מה שמצריך יותר טעינות ואת החשמל שהרכב צורך מישהו חייב לייצר. עד שלא ימציאו חשמל ירוק הרכב הזה מזהם - אולי פחות מרכב דומה לא היברדי אבל מזהם!!!
המלצתי לכולם לנסוע ברכבים משפחתיים היברדים (או גז - אני אישית מעדיף גז) ואם רוצים בסוף שבוע לשכור רכב שטח (בררתי חברות השכרת הרכב נותנות שירות זה בתיאום מראש). זה יוצא יותר משתלם כלכלית וגם פחות מזהם, כי את רוב זמננו אנו מבלים בתנועה על הכביש ולא בשטח ובדר"כ לבד ולא עם המשפחה.
אורי


אורי (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






44. אני לא קונה רכב בישראל מעל 120000 שקל
יצחקלה , ת"א (03.11.07)


44. אני לא קונה רכב בישראל מעל 120000 שקל


בשביל מה? כבישים אין לנצל את היתרונות וכ"ו אין אז רק בשביל פוזה?
על מי החברה,הנשיים האלגנטיות בישראל.
במקום זה משקיע ברוסיות
הכוסיות..


יצחקלה , ת"א (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






45. חמש אלף שקל---על רכב שטח
הרוזן ממונטה קריסטו (03.11.07)


45. חמש אלף שקל---על רכב שטח


ממש מחיר מציאה.. מחר אני קונה ארבע כאלה...אולי אקבל הנחה של 10 שקל


הרוזן ממונטה קריסטו (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






46. ל-41, פחחחח
מבין במכוניות (03.11.07)


46. ל-41, פחחחח


לקסוס זה לא מכונית יוקרה? הצחקת אותי. מרצדס ו-ב.מ.וו רועדים מלקסוס ( ומנסים לחקות אותה כל הזמן, תתפלא...) לקסוס כל הזמן צעד אחד קדימה בחדשנות. הם המציאו את קטגורית הקרוסאובר היוקרתי עם ה-RX אחר כך ב.מ.וו ומרצדס העתיקו אותם עם ה X5 וה ML. ביל גייטס נוסע על לקסוס וכמוהו הרבה עשירים ומפורסמים.

מי שראה "עובדה" השבוע בטלוויזיה. בכתבה הראו את פול מקרטני (שהוא השכן של אברם גרנט בלונדון), יוצא מהבית שלו במכונית. איזו מכונית? לקסוס RX350.


מבין במכוניות (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






47. רכב מזהם ?
אלי , השרון (03.11.07)


47. רכב מזהם ?


לכותב הנכבד מאיפה הרעיון המדהים! שרכב שטח מזהם יותר מרכב אחר באותו סדר גודל של מנוע .


אלי , השרון (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






48. הטוסון שלי כבר יותר מאובזרת =\
שי , ראשון לציון (03.11.07)


48. הטוסון שלי כבר יותר מאובזרת =\


מה זה הידית ההילוכים המעפנה הזאת!?
האיבזור בתוך האוטו בכלל איכזב אותי
מפני שאוטו שעולה כל כך הרבה כסף הייתי מצפה לקצת יותר "צבע"....


שי , ראשון לציון (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






49. רכב אידיאלי לעשירי ארצנו שנוסעים בעיקר בעיר
ירוק ויפה (03.11.07)


49. רכב אידיאלי לעשירי ארצנו שנוסעים בעיקר בעיר


רוב הנסיעה של רוכשי ג'יפים מסוג זה היא בעיר-שם מנוע הבנזין כמעט ולא יעבוד-מה שיגרום להרבה הרבה פחות זיהום.וזה גם ג'יפ מעוצב ממש יפה-אם לי היה כסף הייתי קונה.


ירוק ויפה (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






50. העולם שייך לעשירים, מה לעשות זה החיים
מוסא (03.11.07)


50. העולם שייך לעשירים, מה לעשות זה החיים


ואם מישהו עשיר רוצה להשקיט את מצפונו עם 600,000 ש"ח, מי אנחנו שנאמר מילה.

מאחל לכם בגלגול הבא להיות גם עשירים, ועד אז ידומו קולות העוני


מוסא (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






51. ל-47 הגאון מווילנה. בוא ונחשוב ביחד, ונעשה את זה לאט
אודי (03.11.07)


51. ל-47 הגאון מווילנה. בוא ונחשוב ביחד, ונעשה את זה לאט


אותו מנוע לשתי מכוניות. אחת סדאן מפוארת, השניה עם יכולת שטח. הראשונה שוקלת טון שבע מאות, השניה שוקלת שני טון מאתיים. הפרש של חמש מאות קילו. לראשונה יש צמיגי כביש עם התנגדות גלגול נמוכה יחסית, לשניה צמיגים שיכולים לסוע גם בשטח עם התנגדות גלגול גדולה יותר. לראשונה יש מקדם גרר נמוך יחסית, חשניה יש מקדם גרר גבוה בגלל שהיא מרובעת וגבוהה יותר. הראשונה נוסעת רק על הכביש, השניה נוסעת גם בשטח בהילוך נמוך לאורך זמן.
עכשיו חכמולוג שלי, איפה תהיה צריכת דלק יותר נמוכה ואיפה יותר גבוהה?


אודי (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






52. ל-2 צודק ב10000000000% (לת)
קובי (03.11.07)



53. 5,בדיוק, וכבר הוכח שהפריוס היא הרכב המזהם ביותר שמיוצר:
גל (03.11.07)


53. 5,בדיוק, וכבר הוכח שהפריוס היא הרכב המזהם ביותר שמיוצר:


הנה המחקר:

http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/print_item.asp?NewsID=188


המסקנה של המחקר? לקנות רכב קטן וחסכוני, אפילו שאין עליו מדבקה ירוקה.חתימת האנרגיה שלו קטנה פי 6 (!!) מאשר הפריוס.


גל (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






54. פריוס תהיה המונית האידאלית לת"א,החיסכון בדלק ופיח יהיה עצום (לת)
ולמה אגזוזי הדיזל , מכוונים לפרצוף (03.11.07)



55. זה לא "הזיהום" כמו החסכון במשאב מוגבל שמממן טרור וגרעין (לת)
להגמל בהדרגה מנפט (03.11.07)



56. כל תקלה קטנה ברכב הזה ידרוש ימים במוסך כדי לאתרה (לת)
(03.11.07)



57. ל42 למרצדס אין בכלל היברידי אז הם שנים מאחורי טויוטה
טוסון (03.11.07)


57. ל42 למרצדס אין בכלל היברידי אז הם שנים מאחורי טויוטה


וזה כל הסיפור מה שהגרמנים עוד לא למדו היפנים כבר שכחו


טוסון (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






58. ל- 57 רק ששכחת שתי עובדות
אברהם ניוטון (03.11.07)


58. ל- 57 רק ששכחת שתי עובדות


הטכנולוגיה ההיברידת לא של טויוטה. טויוטה העתיקה אותה מחברה בשם אנטונוב ועכשיו מתנהל משפט בין השתיים. אם לשפוט מהעבר זה יסתיים בזה שטויוטה תשלם והרבה בדיוק כמו שהיא משלמת עד היום למרצדס על דברים השעתיקה.

מרצדס לא בדיוק צריכה טכנולוגיה הבירידית אם המטרה היא הפחתת הזיהום הרי שמנועי הדיזיל החדשים של מרצדס מזהמים הרבה פחות מהרכב ההברידי המקביל של טויוטה.

בסופו של יום מה בדיוק יעשו עם המצברים של הרכב ההיברידי? בדקת כמה אלו מזהמים?


אברהם ניוטון (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






59. השבוע קניתי דירה בר"ג ב-530000 אלף ש"ח דירה!! (לת)
טמבל מי שמשקיע , בגלגלים (03.11.07)



60. 42 טועה ומטעה אל תצטט מחירונים
כספומט (03.11.07)


60. 42 טועה ומטעה אל תצטט מחירונים


אל תאמינו למחירון החברה של רכב שלא קיים במציאות , תיכנסו לסוחר ותשאלו כמה יעלה לכם הרכב שבמלאי עכשיו.

מזל שאתרים כמו cars.com מאפשרים לך להיכנס ולראותבזמן אמת את כל מלאי המכוניות שקיימות אצל הסוחרים.

כרגע בדקתי ובאזור לוס אנג'לס (סתם דוגמה) יש 18 לקסוס הייבריד כאלה במלאי, הזול ביותר מחירו 48,500 דולר והיקר ביותר 51,500 דולר. לזה צריך להוסיף מיסים ואגרות של עוד 10% בערך. בקיצור זה רכב שעולה כ-55 אלף דולר "על הכביש".

אז בארץ הוא עולה "רק" פי 2.


כספומט (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






61. יש רק דרך אחת לקבל רכב כבישטח ירוק באמת
אבל בארץ לא יתנו לו , לעלות על הכביש.. (03.11.07)


61. יש רק דרך אחת לקבל רכב כבישטח ירוק באמת


http://www.driveev.com/jeepev/home.php


אבל בארץ לא יתנו לו , לעלות על הכביש.. (03.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






62. איך ידיתותי אם צריכת הדלק היא 12.3!!!!! מה אתם עושים צחוק!! (לת)
(03.11.07)



63. אסור לנסוע על חוף הים! 1000 שקל קנס! (לת)
לוחם (03.11.07)



64. אנשים רוצים לראות משהו אמיתי כתבו tribeca b9 הבינו מהו רכב
מני חומייני (04.11.07)


64. אנשים רוצים לראות משהו אמיתי כתבו tribeca b9 הבינו מהו רכב


לא אדבר הרבה רק עשו חיפוש קראו עליה ושלחו תגובות נו מה אתם אומרים שווה?
הלקסוס הבמוו או המרצדס?או משהו חדש שראיתם עכשיו חוות דעת יתקבלו בשימחה!!


מני חומייני (04.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






65. תגובה קצת ארוכה לכתבה
אמיל (04.11.07)


65. תגובה קצת ארוכה לכתבה


טוב, אז ראשית כל עברתי על התגובות, מכל מלמדיי השכלתי והמלצתי במיוחד על תגובות 22,24,50,55,59 - בגדול זו גם דעתי. תנו לאלה שיש להם לבזבז את הכסף , אבל עדיין צריך לשאוף לחסכון.
אם לקסוס פולטת 192 גרם לק"מ ואילו פורשה קיין - 318 - מגיעים לחסכון של 20 טון CO2 ל-160,000 ק"מ - אחריות יצרן על המנוע החשמלי ( הפרש של 125 גרם לק"מ = 1 ק"ג ל-8 ק"מ ). ומי קבע שהמנוע לא יחזיק מעבר ?

17 + 58 שזה כנראה אותו בן - אדם - תבדוק את הנתונים : תביעה נדחתה על הסף עוד בספטמבר 2006 :
http://www.advfn.com/p.php?pid=nmona&cb=1172014466&article=16674982&symbol=L%5EATV
http://www.autoapgads.lv/1/1/43/ru/?article=15743 ( ברוסית למי שקורא ). מסתבר שחב' אנטונוב בהפסדים כבדים עוד משנת 1997 והבוסים החליטו להתגלח על זקנה של טויוטה - לא הלך להם .

31+32 - אין כל סתירה בין דיזל להיבריד ! אבל בגלל שיפנים לא כ"כ מתעסקים בדיזל - עד היום לא יצרו דגמים כאלה. ואילו אירופה נותרה הרבה מאחור. אז יופי ש-VW מוציא דיזל עם צריכה 1:20 . למה לא להוציא דיזל-היבריד עם צריכה 1:30 ? אגב, אמריקאים מייצרים אוטובוסים כאלה ולא עומדים בקצב הייצור.

43 - אבל עדיין רכב שטח היברידי צורך פחות מרכב שטח רגיל ! וגם לא כל רכב משפחתי מגיע לתצרוכת 1:12 !
62- מסכים . גם אני לא יכול לקרוא לרכב הזה "ירוק". וגם פריוס אינו ירוק. וגם דיזל הכי מודרני מזהם. אבל יש כאן צעד משמעותי בהפחתת זיהומים. ומה זה ירוק ? - אופניים. מתאים לכולם ? - ממש לא.

53 - זהו "מחקר " שטחי מאוד. על כל מחקר כזה אפשר להביא מחקר נגדי.

לסיכום - ברור שלרכב המדובר בכתבה - קשה לקרוא ירוק. אבל ללא ספק זהו צעד משמעותי כלפי השחרור מתלות בייבוא נפט. והטכנולוגיה ההיברידית אינה באה בסתירה לשום טכנולוגיה אחרת. יש כבר הסבות של פריוס לגז , יש דגמי תצוגה של פז'ו דיזל היברידית ואפילו יש מכוניות היברידיות המונעות במימן.
וכל הכבוד לטויוטה.

כותב התגובה אינו קשור בשום צורה עם חב' טויוטה ואו סוכניה ומעולם לא היה בעל רכב יפני ( לצערי ).


אמיל (04.11.07)
emil.jakubowicz@gmail.com
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






66. ל- 46 בשוטטגרט ומינכן ממש רועדים
אינג' י.דוריאל (05.11.07)


66. ל- 46 בשוטטגרט ומינכן ממש רועדים


אבל מקור לא מטויוטה ולא מהנסיון שלהם להכנס לשוק היוקרה.
לקסוס כשלון חרוץ באירופה.
אין דבר כזה לקסוס זו טויוטה לא חטיבה ולא יוקרה. סע ליפאן תראה במו עינך זה נמכר עד לאחרונה כטויוטה כי זה טויוטה.
אבל הסיבה העקרית שלא ממש רועדים מטויוטה זה כי היא משלמת תמלוגים לדיימלר בנץ (יצרנית מרצדס) על העתקות שבצעה, נשפטה ונמצאה אשמה.
לגבי הקרוסאובר - נו פה אתה ממש חי בחלום הקרוס אובר של מרצדס וב.מ.וו יצאו לשוק כמה שנים טובות לפני הטויוטה לקסוס ושתיהן ניסו לחקות את הריינג' רובר אבל יצרו רכב רך יותר. הריינג' רובר קיים קרוב לשלושה וחצי עשורים כשטויוטה אפילו לא חלמה לייצר מכוניות כאלו.
זה שביל גייטס נוסע בלקסוס באמת מאד מרשים כנראה שזה תואם את רמת התוכנות של מייקרוסופט יותר נתקעות מעובדות.
האינדיקציה הטובה ביותר למה טויוטה לקסוס שווה או לא שווה היא יפאן - עשירי יפאן נוסעים במרצדס, ב.מ.וו, יגואר ופורשה (שוב סע ליפאן וראה במו עינך) אם הם מספיק חכמים לא לקנות טויוטה מי אנו שנלין?


אינג' י.דוריאל (05.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






67. ל-66 החביב
ושתי (07.11.07)


67. ל-66 החביב


אני מאחלת לך להיות בעל לקסוס,ואח"כ של כל היתר-אם באמת תחוש בהבדל ממשי - אשריך
תאמין לי כבעלת רכב עם תג לקסוס בעבר שזה מרגיש אותו דבר.
איכות היא איכות , כיום אין הבדל בינהם.
ביל גייטס פשוט מגוון בעוד כמה חודשים יחליף לרכב אחר אבל זו אופציה לאיכות.
פרסית בארה"ב
אבל לא חסכנית.



ושתי (07.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






68. ל- 67 מודה בהכנעה
אינג' י.דוריאל (07.11.07)


68. ל- 67 מודה בהכנעה


אבל מוותר אצלי בחנייה לעולם לא תעמוד טויוטה (הספיקה לי אחת לכלה חיים) ובטח שלא טויוטה לקסוס.
בשביל רכב יוקרתי יש גרמנים ואנגלים. סיסמאות אני לא קונה.

אבל בתור סוכנת של יוניון מוטורס זה באמת ניסיון יפה מצידך.

לגבי ביל גייטס כשיהיה לי זמן אדאג לו.


אינג' י.דוריאל (07.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






69. ל66 הדביל
(09.11.07)


69. ל66 הדביל


אירופה מוצפת בלקסוסים, נכון לא בכמויות של הרכבים האירופאים אז זה ברור כי זה עניין של גיאוגרפיה אבל למשל בצפון אמריקה כל רכב שני זה לקסוס
ושם יש שוק גדול יותר מכל השוק האירופאי יחדיו



(09.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






70. ל- 69 האינטלגנט
עזריאל בר , חיפה (10.11.07)


70. ל- 69 האינטלגנט


מעניין אני דווקא עובד באירופה ולקסוס לא רואים שם כמעט. מעניין באיזו אירופה אתה בקרת?
בכלל למה לאירופאים לקנות טויוטה שרוצה להיות כאילו מרצדס או יגואר?
לגבי המרחק הגיאוגרפי כאן הוכחת שאתה הדביל - בדקת את נתיבי השייט מיפן לאירופה ומיפן לארה"ב? בדוק אחרי זה תחלק מחמאות.
דבר אחרון בדקת פעם עד כמה הלקסוס כשלון באירופה? בדוק מחירי לקסוס משומשות אחרי שלוש שנים אתה רוכש לקסוס ב- 50% ממחיר אותה מכונית חדשה למה? אולי עוד סימן לחוסר האמון למכונית המחופשת?


עזריאל בר , חיפה (10.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






71. ל- 66 בלי ספק אירופה מוצפת בטויוטה לקסוס
יואב הלוי (11.11.07)


71. ל- 66 בלי ספק אירופה מוצפת בטויוטה לקסוס


מרוב הצפות כבר התחילו לחפור תעלות ניקוז.
אין באירופה כמעט לקסוס הרכב הזה כישלון מוחלט והמשומשות מאבדות את רוב ערבן תוך שנתיים שלוש. באנגליה לקוסס בת 4 נמכרת ב- 40% ממחיר חדשה. יודע למה? כי זה מה ששוה חיקוי יפני של רכב יוקרה אירופאי


יואב הלוי (11.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






72. ל- 57 דיימלר בנץ לא ממש צריכה טכנולוגיה היברידית
דב גולדשטיין (11.11.07)


72. ל- 57 דיימלר בנץ לא ממש צריכה טכנולוגיה היברידית


בין היתר כי יש להם טכנולוגיות מנועי בעירה פנימית מהמתקדמות בעולם.
יש להם מנועי דיזל שבהשוואה לרכב היבריד מזהמים פחות בלי כל הסיבוך של של המערכת ההיברידית.
בכל מקרה כלי הרכב ההיברדיים מטרתם לא לחסוך בדלק אלא לזהם פחות והם פתחו עבור מדינות בתוך ארה"ב כמו קליפורניה שבגלל המבנה הטופרוגפי שלה (שבר סנט אנדריוס) נבנו על שטחים עצומים מה שמחייב שימוש אינטנסיבי בכלי רכב.
דרך אגב הטכנלגיה ההיברידית של טויוטה לא ממש שלה אלא של חברה אירופאית בשם אנטונוב.


דב גולדשטיין (11.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






73. תגובה ל-72
אמיל ( מתגובה 65 ) (13.11.07)


73. תגובה ל-72


אני מזמין אותך לקרוא את התגובה שלי ( 65 ) , בפרט לקטע המתיחס לדיזל-היברידי.

ויש גם התיחסות לגבי אנטונוב. התביעה נדחתה על הסף עוד בספט' 2006. לגבי חברת אנטונוב ה"אירופית" : אתה יודע, רומניה למשל חברה באיחוד האירופי. אבל הם רחוקים מאירופה עוד יותר מאתנו. וגם אלבניה גיאוגרפית נמצאת באירופה ...


אמיל ( מתגובה 65 ) (13.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






74. ל- 73 אמיל כמה תיקונים
דן סלע (14.11.07)


74. ל- 73 אמיל כמה תיקונים


כדאי שתבדוק טוב את עניין המשפטים בהם מעורבת טויוטה על העתקה. לתזכורת המשפט עם דיימלר בנץ.

שנית לפוקסווגן יש מנועי דיזל שעושים 35 - 40 ק"מ לליטר.

טכנולוגיות המנועים האירופית עולה עשרות מונים על היפנית. לתזכורת - במערכות הזרקה של מי אתה חושב השתמשה טויוטה ועדין משתמשת? מהיכן הטכנולוגיה בה משתמשת DENSO היפנית לדוגמא?

כללית מכוניות היברדיות הומצוא כדי לענות לקני צריכת דלק של מדינות מסוימות בארה"ב. כיום כשעידן ה"ירוקים" באופנה משתמשות חברות כטוניוטה והונדה בכלי הרכב הללו כדי לרצות את הירוקים. כמובן קל לשכוח את הזיהום שגורמים המצברים של כלי הרכב הללו וכו'.

אבל הטכנולוגיה ההיברידית היא סך הכל פאזת ביניים בדרך למכוניות שפועלות על מימן. בתחום הזה היפנים רחוק רחוק מאחור. אחת המובילות היא נ.מ.וו הגרמנית שכבר מריצה אבות טיפוס.

לסיום כתבת שאין לך מכונית יפנית. אני מסופק אם זאת האמת אבל אם זה כך אתה יכול להתברך. אחרי כמה שנים עם טויוטה (מהעבודה) אני יכול לכתוב לך שמכונית יותר גרועה מהטויוטה הזו טרם היתה לי ובניגוד לסיפורי האמינות המופלגים האוטו גילה חיבה יתרה למוסכים.


דן סלע (14.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






75. תגובה לדן סלע
אמיל (14.11.07)


75. תגובה לדן סלע


ראשית כל, תודה על התגובה.

בקשר לעניין המשפטי - המגיבים ( או המגיב ) העלו טענה על חב' אנטונוב ולכך התיחסתי. על המשפט מול דיימלר בנץ - צריך לבדוק, אך בכל מקרה זוהי אופרה אחרת. וחוצמזה - אותי, הצרכן הפשוט מעניין : האם אני יכול לגשת ולקנות אוטו היברידי. איפה אוטו גרמני היברידי ? איזה דגם של VW\סקודה\סיאט צורך ליטר ל- 40 ק"מ לליטר ( או אפילו 30 ) ?

לגבי מנועי פולקסוואגן : שוב, אותי לא מעניינים דגמי קונספט. אותי מעניין הייצור. פריוס בייצור כבר 10 שנים ומה יש באירופה ?

וגם אם היה בארץ דגם VW שעושה 40 ק"מ לליטר - אז למה לא לעשות דגם היברידי שעושה 60 ק"מ לליטר ?

באשר למצברים - כבר משנת 2003 טויוטה משתמשת בסוללות ניקל שניתן למחזר אותן. ובקרוב - גם סוללות ליתיום.

מסכים איתך לחלוטין שרכב היברידי הוא פאזת ביניים. גם אני לא רואה בהיבריד פתרון אולטימטיבי. אבל כפי שאמרתי - הטכנולוגיה ההיברידית אינה סותרת כל טכנולוגיה אחרת ( בניגוד לגז שלא ניתן להסב מכוניות דיזל ).

לידיעתך, BMW מייצרת מכוניות השורפות מימן בבערה פנימית. לעומת זאת - הונדה בונה את דגם ה-FCX כרכב היברידי.

ולסיום התגובה - יש לי אופל אסטרה 1.4 שנת 1994 שאוכלת 1:13. טויטה קורולה 2005 של חבר שלי אוכלת 1:10 .

ולסיום - מאמר מקצועי המסביר את הנזק הנגרם ממנועי דיזל ה"נקיים" :
http://www.sviva.gov.il/Enviroment/Static/Binaries/Articals/avi_moshel_1.pdf





אמיל (14.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






76. ל-71: גם ב.מ.וו ומרצדס מאבדות בבריטניה אותו דבר
נו , באמת (14.11.07)


76. ל-71: גם ב.מ.וו ומרצדס מאבדות בבריטניה אותו דבר


למעשה, כל מכונית בבריטניה מאבדת 60% מהערך בתוך שלוש שנים!!!

אז די להיות דמגוג אומלל, ותחזור (לנסות) למכור את הפולקסוגן המצ'וקמקות שלך


נו , באמת (14.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






77. ל- 75 מנועי קנספט?
יואל מן , קרית חיים (14.11.07)


77. ל- 75 מנועי קנספט?


מעניין אבל בכבישי אירופה נוסעות אלפי מכוניות מדגם פולקסווגן לופו וסיאט ארוסה.
מה בדיוק הקונספט?

פשוט ישנן כמה גישות לעניין הפחתת זיהום האוויר. האחת היא שימוש ברכב היברידי השנייה שימוש במנועי דיזל שמפיקים כמות נמוכה של CO2. הבעייה במנועי דיזל הם חלקיקי פחם שנפלטים ולכך יש פתרונות בצורת מסננים. ביוד באותה המידה יש למכוניות ההיברדיות בעיה של מצברים שיש להפטר מהם.
לגבי הטכנולגיה של ארצות מזרח אירופה - לאו דווקא רומניה, לא היתי ממהר לזלזל. הרוסים מעולים מטלורגיה, הצ'כים בבניית מכונות וכך גם ההונגרים וכו'.

אחד הדברים ששכחת לציין אלו התקלות הבלתי פוסוקת במיוחד בטויוטה פריאוס. כדאי שתבדוק RECALL בארה"ב ותגלה שחלק מהמכוניות הללו דוממו מנוע תוך כדי ניסעה. כך שיש כאן עניין של אמינות ובטיחות.

לסיום אני יכול לכתוב לך שאשריך שאינך נוסע בטויוטה. את שלי מכרתי ואני מברך על כך. זו היתה החוויה המוטורית הגרועה ביותר בחיי ולי היו לא פחות משתיים עשר מכוניות בעשרים השנים האחרונות.


יואל מן , קרית חיים (14.11.07)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן הוסיפו תגובה סגור






78. תגובה ליואל מן (75)
אמיל (15.11.07)


78. תגובה ליואל מן (75)


וואו, יוצא דיון ממש מעניין.

ובכן, בדקתי על VW לופו. יוצרה עד 2005 והיום החליף אותה VW פוקס. באתר הבריטי מצוין שצורך בממוצע 6.1 ליטר ל-100 ק"מ. נתון טוב, כמובן - אבל עד 3 ליטר ל-100 הדרך עוד רחוקה. אכן יוצר דגם 3L שהוכנסו בו שינויים כדי שיצרוך פחות דלק, אבל כמו שאמרת - נוסעים אלפים. למה לא מיליונים ? למה הדגם לא הפך לסטנדרט ? למה לא שווק בישראל ?

בקשר ל-RECALL ייתכן וישנם. זה לא צריך למנוע קידמה. אתה מוזמן לקרוא ב-GREEN CAR CONGRESS על נהג מונית קנדי שעבר 400K ק"מ בפריוס.

בקשר לעניין של מזרח אירופה : יש הבדל גדול מאוד בין הונגריה,צ'כיה ופולין מצד אחד לבין רומניה מצד שני. עובדה שסקודה הצליחה ודצ'יה - לא. ורוסים בכלל בפיגור של שנות אור.

בקשר לטכנולוגיה ההיברידית - אני חוזר וטוען : היא אינה סותרת כל טכנולוגיה אחרת ! רכב דיזל שצורך 5:100 - אילו היה היברידי - היה צורך 3.75:100 . ואם היה מותאם לביודיזל ( פה גרמניה באמת חזקה ! ) , אז בתערובת B20 - אותו רכב היה צורך רק 3 ליטר של מוצרי נפט ל-100 ק"מ נסיעה.

ושוב בקשר למצברים: משנת 2003 טויוטה משתמשת בסוללות ניקל ולא במצברי חומצה ! בארה"ב אפילו ניתן לקבל זיכוי 200$ על הסוללה הישנה בעת ההחלפה. ( אגב, אותו נהג מונית קנדי החליף מצבר ב-230K ק"מ ).

ועוד לגבי היפנים: יש לי כתבה מודפסת עם נתוני פליטת CO2 : ובכן, פורד פוקוס פולטת 184 גרם לק"מ ואילו קורולה - 157. חסכון של 25 גרם לק"מ X עשרים אלף ק"מ לשנה X עשר אלף מכוניות = 5000 טון חסכון לשנה.




אמיל (15.11.07)
emil.jakubowicz@gmail.com

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.